Saturday, June 21, 2008

BM??!!马来文??!!

Haha...Siow Wei cabar saya dengan ini...Jadi aku pun tulis sikit lah!!haha!!

7 fakta tentang aku:


1. Aku sekarang ialah pelajar perubatan tahun ke 4 di UMS...SAbah, tapi aku rindu Penang...dan saya pernah masuk IMU setahun o!!SIow Wei...jangan lupa ini o!!keke!!Dan saya pernah masuk UKM juga!!Jadi saya rasa sayalah yang pernah masuk paling banyak UNI(3)dalam masa 2 tahun!!HAHA!!
2. Aku dari Sekolah menengah dan sekolah rendah 100% cina!!haha!!tetepi aku punya BM ok ok juga!!
3. Saya suka banyak barang, termasuk nyanyi(walaupun saya nyanyi dengan teruk!!Karate, teruk juga, menonton wayang!!Makan...hehe,,,gemuklah saya!!TIDUR!!PALING SUKA!
4. SAya pernah pergi ke semua negeri kecuali Sarawak dan terengganu!!
5. Saya seorang yang suka memandu dengan kereta manual juga, rasanya auto kereta macam alat permainan saja!!(Sama dengan Kiwi Bird!!)
6. Saya sebenarnya sangat suka berenang...tetapi haih...tak dapat berenang sebab badab tak sihat!!tak apa...sekarang main badmintion!!BADMINTON!!WOOHOO!!
7. Saya suka keluar dan minum (yamcha) sama kawan kawan saya, tak kira kawan lama di penang, KL, IMU.


7 perkara yang menakutkan aku:

1. Sakit...perasaan sakit tak bagus!!(Sebab nak jadi dok kut??tapi...hm...rasanya...saya seorang dok yang bodoh??hehe!)
2. Kawan salah anggap saya!!
3. Peperiksaan lah(tapi saya nak lulus saja)
4. Tak dapat tidur dalam masa yang panjang!!
5. Kehilangan orang yang saya kenali.
6. Tak dabat bantu sesiapa yang perlukan.
7. JAdi doktor!!sebab...keputusan saya...haih...


7 perkara yang aku selalu sebut:

1. Woo??!!
2. Takut lo!!
3. Kenapa??(dalam Cina)Wei se mo??
4. REally??!!
5. yoyo~~
6. Harno
7.Selamat pagi...saya ini pelajar perubatan tahun 4 UMS...boleh tanya soalan tentang keadaan pakcik/makcik kejap??


7 perkara yang aku selalu buat:

1. Internet
2. Dengar lagu
3. Tidur
4. Masak dan Makan
5. Badminton
6. Bermimpi pagi (hehe...tak tahu translate lah...白日梦)
7. Pergi wad???betul kah??


7 perkara yang paling aku rindu kat Penang dan KL:

1. Keluarga
2. Makanan
3. Kawan-kawan...
4. Tempat minum teh (yamcha)
5. Tempat berlepak
6. Harga barang dan makanan, mahalnya semua barang kat Sabah!!
7. Tak dapat fikir sudah lah1!!!!


7 lagu buat sekarang

1. 洋葱 by 杨宗纬
2. 为你写诗 by 吴克群
3. 期待爱 by 林俊杰&金莎
4. 你的背包 by 陈奕迅
5. 单车 by 陈奕迅
6. 我不配 by 周杰伦
7. 月牙湾 by F.I.R.

Hm...tak dapat fikir apa apa lagilah...tetapi tak kisah lah...hanya beberapa orang yang akan datang blog saya dan tengak!!
Hm...sekarang saya nak cabar...sebenarnya rasa nak sabar Seow Fan...kan dia fatimah!!haha!!tetapi dia tiada blog...Ok...orang yang saya nak cabag tulis blog dalam BM ini ialah...

1. Woei Tee (tak tahu dia faham tak blog ini juga??haha)
2. CHeau Foong
3. Xiao Pek
4. Chee Koon


Rasanya....macam ini sahaja lah...Aku sudah lama tak tulis blog...haih...harap saya akan datang dan tulis lebih barang lagi lah!!

Siow Wei...bagi "feedback" ya!!haha!!!!

5 comments:

Kiwi-Bird said...

Oh, salah satu perkara yang amat menakutkan awak ni ialah jadi doktor? wahahaha! Mungkin buat masa ini ilmu kita terhad, tapi bila sampai masa nak graduate ni awak boleh lulus punye leh!

Terus Berusaha ba~

=SiowWei= said...

wah Kaifei... awak punya BM....
boleh tahan jugak~~~!!!
Memang lulus! Haha
bagus blog awak...

Tapi, kena update lebih kerap la! aku selalu kunjungi blog kau tapi sama aje...

Aku pun nak tengok seow fan punya blog la! awak suruh dia buka satu blog la!

Ya, mesti ada confident sikit. aku rasa kau mesti boleh jadi doktor bagus!

confessions of a medical student said...

Selamat pagi...saya ini pelajar perubatan tahun 4 UMS...boleh tanya soalan tentang keadaan pakcik/makcik kejap??
---> haha! i can't help but agreeing... cant repeat that like more than 10 times daily, sigh...

said...

Haha...macam blog ini ada banyak pelanggan yang tak biasa datang lah!!

Kiwi---terima kasih bagi support dan komen

Siow Wei--i cubalah the best, kadang tak ada masa dan ling gan...so tak dapt tulis

Jocelyn...pertama kali leave comment o!!!Selamat datang dan datang kerap lagi lah!!

Anonymous said...

kawan tersayang,

bahasa u bagus ke? tak rasa-rasa pun, hehe, aku punya yang bagus sebab asyik-asyik cakap dengan budak melayu kat kolej.

takpe lah, rasanya hang sentiasa tak putus-putus menceriakan aku, sampai terbahak-bahak masa baca blog hang (aish, aku gune lagi loghat pinang).

eww, peliknya guna bahasa dengan hang. haha.